Im większe przeszklenia, tym trudniejsze ich ubezpieczenie. Zwiększają się jakkolwiek wszelkie parametry oraz ich dwustronne oddziaływanie: wymiar szyby oraz klasa antywłamaniowości decydują o jej ciężarze, a ten wpływa na grubość ramy, która musi ów ciężar utrzymać. Zachowanie parametrów antywłamaniowych jest bardzo zawikłane przy znaczących przeszkleniach. Największe dostępne okno (czy może są to już drzwi) ma 200×220 centymetrów i przesuwny sposób otwierania. Takie drzwi muszą posiadać wkładkę hamującą ich podniesienie i wyjęcie i zatrzaskowe zamki otwierane kluczykiem, zamontowane u góry oraz na dole ramy. W oknach mających spełniać kryteria zwiększonej odporności na włamanie nie należy zastosować szprosów konstrukcyjnych- w kolosalny sposób osłabiają one konstrukcję ramy. Żeby były dobre, powinny być szerokie- zajęłyby znaczną część przestrzeni okna.

Obszerne okna to również wielka powierzchnia do porządkowania, mycie okien może być znacznie bardziej uciążliwe niż w wypadku małych lub też przeciętnych okien – przetestuj ofertę na drzwi serock. Sprawdzając oferty wytwórców okien, ekspresowo można się przekonać, że wykorzystują oni z okuć wytwarzanych w kilkunastu firmach. Każda z nich użytkuje indywidualne rozwiązania. Proponowane rozwiązania na ogół sprawdzają się do właściwego zabezpieczenia newralgicznych miejsc ramy okna, inaczej narożników i klamki.

Najważniejsze szczegóły zabezpieczające przed wyważeniem to: trzpienie oraz zaczepy antywyważeniowe, zabezpieczenie zawiasu dolnego, kilka rygli montowanych w różnych cząstkach ramy, blokady antywyważeniowe, system co najmniej paru rygli instalowanych na obwodzie ramy, klamki z atestowanymi wkładkami. Kupując okna, jesteśmy zdani na okucia firmy, z którą współdziała producent. Warto jednakże pamiętać, iż okucia to 10-15% ceny okien oraz mają one być niezawodne, funkcjonować dużo lat oraz nie utrudniać żadnej z użytkowych funkcji okna, a również chronić je przed wyważaniem. Muszą wobec tego sprawiać, by rama skrzydła idealnie przylegała do ramy ościeżnicy i by pomiędzy tymi elementami nie powstawały szczeliny, w które wolno wcisnąć narzędzie do podważenia skrzydła.