Nie zwracając uwagi na pragnienia, czy potrzeby, niejeden z nas jest odbiorcą reklam, które widzimy systematycznie prawie wszędzie. Reklamy występują w telewizji, w radiu, w Internecie. Prasa drukowana jest źródłem reklam, idąc ulicami widzimy banery marketingowe, afisze z różnymi produktami, lub popularnymi artystami w konkretnych kreacjach ekranowych. Będąc w sklepie często dokonujemy zakupu poddając się wyglądowi pudełka, wizerunkiem pokazującym co jest w środku. W domniemaniu reklama powinna posiadać zwłaszcza funkcję informująca, uwydatniającą wartości dodatnie reklamowanego produktu.

W praktyce reklama sponsorowana wprost napastliwie przyciąga do siebie uwagę przygotowaną poprzez działanie specjalistów od sprzedaży barwami, piękną kobietą, a także dodatkowo niższą ceną. To właśnie dzięki dynamicznej kampanii reklamowej dużo popularnych produktów uzyskało swój sukces, konsumenci chętniej sięgają po markę, którą znają. W Internecie można natknąć się wszędzie na ołówki z nadrukiem. Choć masowa informacja dotycząca wytwarzanego produktu pochłania zazwyczaj ogromne zasoby finansowe, lokata ta jest rentowna oraz często gwarantuje wysoki dochód. Reklama winna cechować się łatwością odbioru przez ewentualnych kupujących oraz jest to sprawa bezdyskusyjna. Ważne jest nie tylko to, żeby w prosty sposób doszła do odbiorcy, ale powinniśmy mieć na względzie to, iż winna mieć charakter emocjonalny, rozsądny a także moralny.

Wszystkie trzy składniki reklamy są niezbędne, w każdej nieźle zrobionej reklamie. Charakter racjonalny polega na tym, iż wyróżnia się ukazaniem zysków odniesionych przez konsumenta poprzez zakupienie reklamowanego artykułu. Tak, więc dlatego reklama sponsorowana powinna budzić zaufanie, iż wiadomości ukazane w reklamie są prawdziwe. Charakter emocjonalny polega na odwoływaniu się do przeżyć widzów, jacy ją oglądają.

Wiadomo, że wszelka reklama nawiązuje do innej grupy, inni adresaci reklamy obejrzą reklamę obuwia, a zupełnie inni spoiwo do protez. Na czym polega wizerunek etyczny reklamy? Ani jedna reklama nie powinna być wyzuta z charakteru moralnego, to oznacza, iż musi odwoływać się do zasad postępowania, jakie są właściwe. W takim układzie linki sponsorowane powinny nas przenosić do reklamy, jaka jest zrobiona szeroko i oddziałuje we wszystkich przejawach na klienta. Całość tego ma nakłonić szarego człowieka z ulicy, by kupił nasz towar.