Walka o klienta w sieci wygląda dzisiaj zdecydowanie inaczej, ostrzej, niż jeszcze obwieszczało się to parę lat temu. Niemalże każdy ekspert od marketingu wieszczył, że sieć faktycznie stanie się niezmiernie ważnym nośnikiem reklamy, ale tylko tyle. Tam miały przenieść się wyłącznie plakaty, bannery i wideo promocyjne, nic poza tym. Okazało się jednak, iż wraz z rozwojem i poszerzeniem dostępu do sieci wielu kontrahentów zaczęło wyszukiwać takich korporacji, które przez sieć mogą realizować rozmaitego rodzaju zamówienia i zlecenia. To naturalnie dzięki temu walka o klienta w sieci nabrała gruntownie nowego przesłania. Nie jest to już użytkownik, jakiego przez sieć wolno nakłonić do pójścia do sklepu oraz dokonania wyboru, niemniej jednak oczywiście już w samej sieci wolno dać mu od razu możliwość zapłacenia oraz zamówienia towaru.

Aby posiadać szansę, wypada jednak mieć stronę internetową, która wysoko pojawi się w wynikach wyszukiwania, a to zagwarantować może tylko pozycjonowanie stron wrocław. Wspieranie starym wypróbowanym prowadzeniem regularnych wpisów i aktualizacji na swojej witrynie internetowej. Marketing do niedawna jeszcze widział swoje możliwości w Internecie dość staromodnie wykorzystując jego możliwości. W szczególe podchodzono do sieci jako do innowacyjnego nośnika, jaki wykorzystywać musi stare i przetestowane metody zachęcania do kupna, czyli filmiki promocyjne z gwiazdami itp. A w związku z tym mimo wykorzystania darmowego medium, koszt tworzenia kampanii pozostawał tak samo ogromny.

Dopiero z w pewnych sytuacjach zorientowano się, iż już samo posiadanie nowoczesnej entuzjastycznie odwiedzanej strony, posiadanie strony na obszernych pozycjach w wyszukiwarkach internetowych daje samo w sobie znaczną przewagę nad rywalami. By więc zagwarantować sobie tę wysoką pozycję używa się dzisiaj z powodzeniem pozycjonowanie stron internetowych, które pozwala najróżniejszymi metodami zamieścić na witrynie internetowej wiele istotnych z pozycji kontrahenta słów kluczowych, którymi posługiwać będzie się przy poszukiwaniu rzeczowych ofert w sieci. Jest to niewidzialna, jednakowoż niesłychanie ostra walka pomiędzy firmami, których wynikiem ma być zdobycie chociaż jednego konsumenta więcej.